Vackra ord...........

Blev inspirerad av Filipendula... http://filipendula.blogg.se   som skrev om ett vackert ord.
Bland det vackraste jag vet är Hjalmar Gullbergs kärleksdikt "Han kom som en vind" varsågoda och njut.

Han kom som en vind.
Vad bryr sig en vind om förbud?
Han kysste din kind,
han kysste allt blod till din hud.
Det borde ha stannat därvid;
du var ju en annans, blott lånad
en kväll i syrénernas tid
och gullregnens månad.


  Det är just det där med "syrenernas tid "..........som jag har hängt upp mig på.
Varje år då man kan se både syren,hägg och gullregn tänker jag på den gamla dikten.

CF

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaa mellan hägg o syrén du vet... man kan ju bli förlorad o förförd. Underbart. Jag har också mina favoritdikter. M mmm vad man kan bli road av lite ibland. Tack för detta vackra inlägget.

2008-02-20 @ 16:40:00
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag håller med dig. Väldigt vacker dikt. Faktiskt en av mina favoriter också./Helena

2008-02-20 @ 18:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0