Förra lördagen.....

Lite sent kommer reportage från förra lördagen...
Vi var uppe i Vänersborg och hade kusinträff på mannens sida.... Sex kusiner med respektive.... Såååå roligt initiativ....första gången som det var....
Vi hade tur med vädret och tog en promenad utefter Göta kanal till en sluss som heter Brinkebergskulle...



Där kom så lägligt några båtar som ville "slussas"....



Jag tyckte det var otroligt spännande att se vattnet höjas och sänkas.... Häftigt är också vattendånet som hörs....



Kusinen i Vänersborg bor otroligt fint....ser Göta kanal från huset...det ser ut som båtarna "åker på ängen" eftersom själva vattnet inte syns   ;o)



Uppströms kom denna fina Norska båt och ville "hissas ner"....
Ja  det var riktigt kul detta....ibland e det lite som roar...hihihi...

Nu e det fredagsmys och vem vi mötte på vägen till slussen berättar jag imorgon....


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Marba då..komma här med antydningar..som man genast vill veta..:)



Men så trevligt ni hade då..med kusinerna..härligt..

Brinkebergskulle..never heard of it..tror jag..



Ja du det är väl kul med Göta Kanal..vi brukar åka till Bergs slussar vid Borensberg och titta precis som du beskriver det..upp o ner..imponerande att detta grävdes för så längesedan..artonhundra kallt typ..vackra bilder..



Jag vill veta..nu..ja ja jag kan väl vänta tills imorgon då ..kanske..

2009-09-18 @ 22:28:53
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Paula

Du vet väl att dom kallas "skilsmässodiken" dom här slussarna! Vi har åkt igenom med segelbåt och jag lovar, mycket fick man både höra o se, det var så man både rodnade och fnissade!

2009-09-23 @ 18:12:44
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0