Hoppsan hejsan.......

Jag har hittat ett öppet nät hos nån granne...så nu "fulsurfar" jag på det så länge det nu varar... Det försvinner ibland men jag skall försöka hinna med lite i alla fall....
Vårt bredband har mycket riktigt lagt av...mannen ägnade hela gårdagen åt att försöka laga ...men NIX...det gick inte.... Vi fixar nog en annan leverantör men jag vet ju inte hur fort det går....och framför allt vet jag inte hur länge jag kan utnyttja grannens nätanslutning.....


Har ni ätit Fjärsing någon gång ?????
Det hade inte jag heller tills i onsdags......
Fiskhandlaren hade fått in en massa finfina fiskar och jag som är så nyfiken på allt nytt kunde inte låta bli att köpa lite filéer.....
Eftersom det sitter gifttaggar på ryggfenan så får den bara säljas filéad..... Fiskkillen drog på sig en jättehandske innan han tog i firrarna......



Dessa stektes i smör......



Det visade sig att detta var så jättegott.. Fast och fint kött som smakade sagolikt..
Vi som badar på västkusten har blivit skrämda för denna giftiga fisk sedan barndomen...det har jag i alla fall.... Den ligger i dyn och väntar på sina offer... Hu det låter hemskt.... Men efter lite googlande så läser jag att ett sting av denna fisk skall jämställas med ett huggormsbett... Alltså ganska allvarligt... Tur att den var "stekpanneklar" när jag kom hem med den  ;o) .

Nu skall jag se vad Annapanna har haft för sig i Rom.....  Sedan blir det frukost.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hörru, vi får nog vara tacksamma så länge du kan använda det nätet, himmel om du skulle försvinna! L

2009-03-15 @ 09:50:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå din lilla fena...ja det växer väl snart ut fenor på dig kan jag tro...du den här lilla Fjärsingen ser delikat ut...valnötterna oxå :)..du..jag hörde vingslagen..det är som att gå i en historiebok ju..hela Roma är som en enda kulturhistoria..underbarare stad finns ju knappt..du vet sol o sommar Anna på bästa värsta livsnjutar humör..då blir det bra..då blir det göööööör bra!!! En annan som är gööööör bra är hon som är en fena på fisk..känner du henne...det gör jag hon heter Marba..krama henne från Annapanna

2009-03-15 @ 09:52:43
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ser gott ut! Själv skulle jag nog ha haft lite svårt att testa den, med tanke på hur den är som levande.

Ha en fin dag!

Kram

2009-03-15 @ 10:58:49
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Carina

Hua ligen vilken firre....här är det mest gäddan som lurar i vassen.

Skönt med goda grannar som man kan låna saker av ;)

2009-03-15 @ 20:35:52
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Cissi

Visst var fjärsingen god!

Vi åt det för första gången här för ett tag sedan och blev förtjusta i den fula lilla fisken..

2009-03-22 @ 13:11:30
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0