En tanke till Englas familj........

Tänker så mycket på Englas familj.....Så obeskrivligt hemskt......
Jag önskar av hela mitt hjärta att hon hittas välbehållen.....

image334

Jag vill tända ett ljus
för den som gråter
över hårda ord.


Jag vill tända ett ljus
för dem som svälter
på vår jord.


Jag vill tända ett ljus
för dem som är rädda
i krigsdrabbad land.


Jag vill tända ett ljus
för dem som förföljs
för frihetens kamp.


Jag vill tända ett ljus
för dem som är sjuka
och lider av smärta.


Men jag vill också tända
ett ljus
för dem som hjälper, uppmuntrar
och har gott hjärta


/ Willhelmina Schedin

Vi tänder alla ett ljus för lilla Engla och hoppas att hon återfinns välbevarad.....

Margaretha


Kommentarer
Postat av: Inger

Ja visst är det förfärligt. Hoppas verkligen att de hittar tösen välbehållen.

Vilken fin dikt du tillägnat henne,.

Tack den värmer ända in i härteroten
Kram

2008-04-08 @ 22:19:40
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, vad jag hoppas, hoppas att det ska vara så! Att hon hittas i liv...

2008-04-09 @ 04:28:36
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Lena

Det är så hemskt!
Hoppas de hittar henne snart!
Jättefin dikt.
Kram!

2008-04-09 @ 07:12:06
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Maja

Vad fint du skrev, tänker också mycket på henne o familjen det måste va fruktansvärt. Hoppas verkligen att detta slutar gott...

2008-04-09 @ 08:34:02
URL: http://majaskrypin.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh vad fint! Ja, jag tänker också på Engla...tankarna återkommer ideligen. Jag vill inte att det sak vara så att man 10 år gammal bara kan försvinna i Sverige på grund av att det finns illvilliga människor. Jag vill inte det!! Jag mår rent dåligt av vetskapen om att det är precis så det är...man måste alltid var på sin vakt..man vågar aldirg slappna av...det är verkligen tråkigt. Jag lider med Englas föräldrar..jag önskar jag hade kunnat göra något både för Engla och för föräldrarna...

2008-04-09 @ 14:14:58
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Lillemor

hej här kommer ett super gott recept till.
trots att det känns knäppt till överskriften.

glutenfria supergoda baguetter..
detta blir två stycken.
25 g jäst
3 dl mjölk
2 msk olja
1 msk fiberhusk
0.5 tsk salt
0.5 dl kesella eler keso
6 dl glutenfri mjölblandning med mjölk(eller italiensk mjölblandning)
pensling;:ägg.
och sen valfritt:
2 msk solrosfrön,. 1 dl riven ost.
elelr gräslok + vitlök
eller sesamfrö eller parmesan.
kan varieras väldigt
matberedare gör du dessa i bäst..med den vassa kniven..
smula jäst
häll ner 37 gradiga mjölken och olja
tillsätt fiberhusk och låt svälla tio minuter.
obs! viktigt med fiberhusken..

blanda sen ner krydda(1tsk stött kumin,men den hoppade jag över)salt kesella och mjölet..

starta maskinen och kör den så fort det går i 2 minuter ungefär.
som tjock sockerkakssmet blir denna..
sen spritsar man den här för bästa resultat. lättaste är ju att köpa spritspåsar.
sen spritsar man ut två tjocka(ca 5 cm diameter) "korvar" på bakplåtspapper.

låt jäsa utan bakduk i 45 minuter
pensla på lätt uppvispat ägg. och frön och ost om man vill.
grädda mitt i ugnen i 250 grader i 12 minuter ungefär.
svalnas under bakduk.

dom här e super gott vitt bröd. som kan kan varieras till frallor eller korvbröd eller liknande

hoppas du eller hon vågar testa. kram!!

2008-04-09 @ 14:25:57
Postat av: Inger Maryissa

Jag tänker ofta också på Engla och hennes familj, och på vad som kan hänt den lilla flickan, och hoppas så mycket att hon hittas välbehållen.
Vilken så vacker dikt.
Kram

2008-04-09 @ 14:28:54
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Så lite man kan göra.....mer än visa sitt deltagande på olika bloggar, jättefin dikt!

Angående vädret så är vi här uppe inte nå avis på er på solsidan....inte nå!
Fast ni där nere har ju haft mycket krångel med vädret tidigare, strömlöst, stormar, översvämningar med mera så ni är klart unnade att få ha det fint nu!

2008-04-09 @ 14:44:36
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: hannut

Jag ville bara tacka før inbjudan till kræftskivan!! Jag kommer:D RING MIG!Eller kom ut p msn...

Puss=) ses på fredag :D

2008-04-09 @ 16:19:06
Postat av: Pialotta

Ja det får vi hoppas av alla våra hjärtan.. så hemskt så det är inte klokt.. man fattar inte riktigt då man aldrig varit med om det, men tösens föräldrar och familj måste lida hemska kval just nu.
Kramkram

2008-04-09 @ 16:27:07
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Hönsakadorran

Jag tänker också ofta på Engla i dessa dagar. Ska också tända ett ljus för henne i kväll och jag önskar av hela mitt hjärta att hon kommer välbehållen hem till sina älskade föräldrar.
Vilka fina ord du skrivit.
Kram

2008-04-09 @ 16:40:14
URL: http://honsakadorran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0