Höjden av lyx......

Ja för mig då....
Här på landet har vi bott i 15 år....och klarat oss finfint utan tvättmaskin....
Men nu......har vi skaffat en och ställt den i friggeboden....perfekt!!!
Ibland har vi sagt att ...kanske en toppmatad i badrummet men eftersom utrymmet redan är litet så har det ändå inte känts som en så bra idé....
Nu har i alla fall min sagolikt händige man dragit in vatten och avlopp till boden och idag på min lediga dag har jag tvättat tre maskiner...jippi !!!!



Här är underverket  ;o)
1600 varvs centrifugering gör att tvätten är väldigt torr när den är klar...



Ni tycker väl säkert att jag e lite knäpp men denna synen har jag längtat efter....tvätt som torkar..... Och så gott det luktar när den är torr....
Nu har vi alla bekvämligheter här på landet utom diskmaskin och det tror jag aldrig kommer in i huset....känns väldigt onödigt när man har en fullt fungerande "tvåbent"...  ;o)



Dagen har varit underbar.....
Först hjälptes Hanna och jag att plocka svarta vinbär.....och sedan var vi en sväng till båten och öste en massa vatten....
Nu skall vi snart fixa maten.....kokt kolja med pepparrot....och den sista potatisen från egna landet.... Fest mitt på onsdagen....


Kommentarer
Postat av: Lajsan

Härligt! Alltihopa!! Tvätt maskin, torr tvätt, kolja, bär och hela killevippen!! Vilken makalöst bra ledig dag :) Så ni bor på landet fortfarande en stund....

2009-08-05 @ 19:15:48
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Hönan

Gud vilken vacker och smidig dotter du har!! HAHA :D



Faktiskt varit en himla mysig dag mammutski! Nästa onsdag blir det svampplockar dag tycker jag allt.



älskar dig!

2009-08-05 @ 19:33:46
Postat av: SOFFIE

å va härligt att kunna tvätta på plats,

Underbar dag har vi med haft,

Nu sticker jag till Göteborg ett par dagar så det blir inget bloggande då!!!

kram

2009-08-05 @ 20:06:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Marba då..himmel vilken underbar man du har..mmm honom ska du vara rädd om..what..det är du ju alltid...



Så härligt och bekvämt du har det nu då..perfekt..



Aha så pass fint väder idag..här belv det lite mulet på em..



Så gott med båten där..och lilla söthönan med...



Åh..men hallå..jag blev helt glad av det här inlägget..kram på dig du härligt klara underbara..

2009-08-05 @ 20:33:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilket underbart ställe ni verkar ha, ser så mysigt ut på erat land!

LYX, här har vi inte ens en maskin hemma, testar hur det funkar utan har vi sagt men det går sisådär, ont om tider!

Kram Carina

2009-08-05 @ 21:29:57
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vissa saker är bra att vara utan. I hela mitt liv har jag varit utan diskmaskin till för två år sedan då vi köpte hus som skulle totalrenoveras. På tal kom då om vi verkligen skulle ha en diskmaskin.... vi hade ju klarat oss utan så länge. Men vi slog till och vilken lyx! Hur har vi klarat oss utan denna underbara maskin. Kan tänka mig att tvätta är rena nöjet för dig nu!

2009-08-06 @ 13:29:53
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag säger GRATTIS till din fina tvättmaskin.

Vilken god middag ni har fixat till

Kram Ingrid

2009-08-06 @ 20:19:24
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0