7 augusti 2004........

Har hoppat på  Konsertminne... Musikfoto hos Raison.....
Kunde inte låta bli eftersom jag har ett så fantastiskt minne som jag vårdar ömt....
det är Gyllene Tiderts 25-års konsert på Ullevi en het augusikväll år 2004....
Det var magiskt....underbart ...galet.....



En sådan stämning har jag aldrig tidigare upplevt...



När mörkret fallit och hela arenan kokade av bara,bruna armar som vajade uppsträckta mot himmelen såg det ut som havsanemoner som rörde sig i ett hav..... Ett underbart minne....
Läktarna vibrerade av dansande, sjungande, euforiska människor...
Jag är så TACKSAM att jag fick uppleva detta !!!!!! 

Kommentarer
Postat av: Rajson

Tänk om någon hade sagt till mig 1979 att Gyllene tider skulle fylla Ullevi!Då hade jag undrat om denne person var helt galen.Det var då jag hörde talas om dom första gången.Fest i student korridoren, blivande maken spelade upp "demo-band" med GT-det var en bit som handlade om Rembrant som drack hembränt och Von gock som inte fick en grogg!Vi skrattade så vi tjöt när maken försökte intala oss detta skulle bli ett band att ta på allvar.Detta var innan "Flickorna på TV2". Min svåger var klasskamrat med ett par av killarna och kände Per G.

Nu vet vi hur rätt han fick-undrar om vi har kvar bandet!?

Har också ett flertal härliga minnen från GT, speciellt konserten i HAlmstad och brottet där de är på hemmaplan ett stenkast från Per G:s fina hus.

TAck för ditt bidrag och välkommen tillbaka nästa lördag!

2009-02-21 @ 10:52:05
URL: http://musikfoto.blogspot.com/
Postat av: anneli

Jag var i Lysekil och hade en helt underbar tjejhelg med Gyllene tider...dom har inte tillhört mina favvisar - men det var en härlig konsert och en skitrolig helg - thats for sure!!

2009-02-21 @ 11:05:32
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anna

Men Maggan så pass härligt...det måste ha varit underbart.. du vet Gessle o grabbarna är ju nära hjärtat här eftersom jag spenderat så mycket tid hos svägerskan i Halmstad och liksom förknippar henne med både Gyllene Tider o Roxette..man blir ju helt lycklig av detta minne du levererar..såååå kul att du är med..galet kul och Rajson hon gick igång riktigt här ovan ser jag..härligt.

2009-02-21 @ 12:25:03
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Fint det med livekonserter.. Gyllene tider var något speciellt..

Ha de gott o trevlig schlageryra eller vad du nu ska hitta på;-)

Kram

2009-02-21 @ 12:56:25
URL: http://tankekorn.nu/Kafferasten
Postat av: Carina

Mmmm vilka minnen jag har från gyllene tiders låter, de va tider det ;-)

Kram o trevlig helg!

2009-02-21 @ 13:27:25
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina

Det året åkte de runt i Sverige och en av hållplatserna var Örebro.

Min yngste son skulle dit , då arbetade han en bit utan för Örebro så jag fick skjutsa honom till jobbet vid sex-tiden på morgonen, och utanför Berns arena är det lång kö för att få en bra plats till kvällen.

Jag öppnade mitt fönster och tjuvlyssnade men sonen han var där han...

2009-02-21 @ 13:42:40
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Anette

De där måste varit en höjdarkonsert! Riktig allsångskonsert också kan jag tänka mig. Gyllene Tider är sommar, Gyllene tider är ungdomminnen. Härligt! /Anette

Postat av: eva b

Gyllene eller Noice? Kusinen diggade stenhårt, själv var jag synthare, och tyckte musik på svenska vara B... ;-) Men det har jag tagit igen det på senare år! Kan tvänka mig att kvällen var magisk!!

Postat av: Anna

Tur för dig du att det är eko tigrar..annars grrrr..ha ha..Jepp tryffel från Gotland levererad med expressgods idag..nä..jag skämtar..tryffelolja..jepp så är det..reducerar länge först..med lök och kryddor vin o fond..tryffelsmaksätter..reder med arrow..nice..

Mmmm kan tro att gösen var god..kram på dig..en liten fråga bara.. kan du vissla Johanna? :D

2009-02-21 @ 18:17:18
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmm lite rynkig blir man.. men det kan det vara värt..jag tror nog att det bara liksom är charmigt..en signal om att vi är typ..mogna kvinns som gör precis som vi vill..himmel vi är ju bäst Marba..eller hur..

2009-02-21 @ 18:26:39
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0