Fredagsinformation......

Viktigt att veta


 
VERKLIGA VISDOMSORD
 
 
Till dem  som njuter av ett glas vin eller två  
...och även till dem som inte gör det...
 
Som Benjamin Franklin sa:  
I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.

I  flera noggrannt kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerat att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.

Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa
Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.


Du behöver inte tacka mig för denna värdefulla information, jag ger den som en service till allmänheten.

Kommentarer
Postat av: Inger

Hihihi..tack för info..och jag som gillar vatten, vet inte om man vågar dricka det mera..Det blir väl bäst att övergå till vin då..hihi..Men får lov att vänta till nästa helg,eftersom jag jobbar denna helgen.. Ha en trevlig helg..kramkramen till dig..

2009-03-27 @ 23:08:47
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anna på visit

Oj..ja men du..det var ett sanningens ord det..ska genast notera detta..du det är lördag och man har en hel dag att bara glassa runt på..underbart..så pass underbart.Vi ska köra skräp..du vet jag blir lycklig när jag får rensa och köra bort sk-iten som gärna samlas i garaget..ha ha..så nu blir det två rundor till tippen..sedan känner man sig lite lättare liksom..

2009-03-28 @ 07:57:48
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Paula

Suck, detta ska jag inte visa för min man! Han dricker inte vatten, någonsin! Han dricker öl, öl i alla former, lättöl, folköl, starköl,,,,,

Nu skulle han allt få vatten på sin kvarn, haha

Fast, jag joinar honom gärna med en pilsner!

2009-03-29 @ 16:38:07
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0