Oj vad det regnar ......

Typ ösregnar !!!!  ;o)
Här har det ramlat in awarder från tre håll......
Det är från Mia , Camilliondollar Baby och Paula.....



Jag blir sååå stolt och glad..... Det är inte alltid man blir glad över ett ösregn...hihihi...
Vill säga att dessa tre damer på olika sätt förgyller min vardag med sina inlägg... Tack snälla ni...

Reglerna se ut så här.

A: Kopiera awarden på er blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!

Nu till det svåra.... vad kan vara intessanta fakta om mig som ni inte redan vet....
Jag försöker i alla fall....

1. Jag är en slarvmaja hemma men otroligt pedant på jobbet...

2. Jag är flygrädd så till den milda grad.... Blir tårögd bara jag tänker på flygplan...suck.

3. Jag är en äkta blondin trots att jag e 51 år.... Detta har jag nog ärvt av pappa...han var 88 år och fortfarande blond.

4. Kan vara fruktansvärt tjurskallig !!! Kallas för "obstinata Marba" på jobbet.... Jag vill helst inte att någon annan bestämmer över mig.... (detta är en lite jobbig egenskap ibland...)

5. Jag är obotligt barnslig... Barnen har gett upp hoppet om att få en "vuxen" mamma....

6. Är ibland lite för snäll....men hellre det än tvärt om  ;o)

7. Kan bli så sugen på ansjovisfilé när jag går förbi i affären att jag inte kan stå emot...  Köper en burk och öppnar när jag kommer hem.... (saltbrist??)

Denna information om mig kan man kalla "värdelöst vetande"....hehehe.

Skicka vidare utmaningen gör jag däremot inte.... utan alla som läser detta och som känner sig manade kan göra samma sak... 7 intressanta sakere om dig själv är det som gäller.... Jag kan omöjligt välja ut bara några av mina härliga bloggkompisar....
Ni är lika viktiga allihop !!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Grattis Marba..tre stycken..himmel du ska väl alltid vara värst..näääe jag skojar..Men du..jag bara älskar att få info om den där härliga Marba..jag tror och vet att du är den där människan alla vill vara med där på jobbet..så det så..jo men jag tror att där är du den där rättvisa som vill alla väl..... snäll go och göteborgska..det hör ihop..



Mmmmm Blondie...det gillar jag..så vacker som en sommardag..



Ansjovis...så pass..ha ha..ja men du jag kan tänka mig att dela en burk med dig...jag är lite galet glad i den smaken med...

2010-01-25 @ 19:32:04
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Grattis till din fina award.

Ansjovis kan jag ha på mackan men inte bara köpa så där..... det får du och Anna göra ihop själva.

Så kul att läsa om dig.

Kram Ingrid

2010-01-25 @ 20:16:42
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: maria

Bevara barnsligheten inom dig och Grattis till din award :)



Må så gott !

Kram

2010-01-25 @ 20:34:02
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Lajsan

vilket underbart vetande..jag är inte i form för att visa mina 7 intressanta punkter....ha ha ha...men jag kommer tillbaka - med full kraft! Marba...den salta, blonda, bestämda bönan som är allt för snäll..ibland..kanske...men så härligt go och glad !! Underbart Kram på dig!

2010-01-25 @ 22:28:44
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Synne

Fick samma utmärkelse av Paula jag med. Den är fin.

Utmaningen däremot vet jag inte....

Men den kommer nog snart på bloggen.



Hoppas det är bra med dig.

Vintern håller sig här. 17 minus igen. brr...

Kramen Synnöve.

2010-01-26 @ 06:46:45
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Carina

Obotligt barnslig låter som en bra egenskap tycker jag, gör livet lite roligare och galnare!

Kram Carina

2010-01-26 @ 07:55:05
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

För en sekund tänkte jag UNDERBART MED REGN!....Men sen såg jag vad det var för regn....o det var ju inte vilket som helst må jag säga!

Adjektiven som beskriver fru Jacobsen finns inte uppfunna än!!!Hi Hi!



Ha det

2010-01-26 @ 08:02:28
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Haha härligt vetande om dig tycker jag!!!



Va härligt att vara äkta blondin skönt att slippa färga! ha det gott kära vän, kramen

2010-01-26 @ 16:11:33
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Tänk att du är så rädd för att flyga..hmmm..vad kan det bero på..har du provat en liten förfärligt stark knapp innan.. :)eller har du inte nes tänkt tanken att försöka dig på en flygtur..

2010-01-26 @ 16:35:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Paula

Men, vem vill ha en vuxen mamma? Klart man vill ha en barnslig och rolig! Anjovis däremot är nog det sista jag skulle inhandla...men tacka vet jag saltgurka, fyller säkert samma funktion!

Fick ett samtal ikväll, makens mamma, min härliga svärmor ligger mycket dålig. Hon har varit skröplig länge nu, men nu har man konstaterat att en njure slutat fungera, att hennes blodvärde är nere på 70 och hon vägrar ta emot dropp...det blir nog ett avslut där ganska snart, sorgligt men hon har haft ett bra liv.

Hoppas du återhämtat dig från kräksjukan, blää

Kramen

2010-01-30 @ 19:58:11
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0